Thursday, May 30, 2013

Cameron Highland Family Retreat..

Percutian keluarga 2D1N yg agak memenatkan n less enjoy..
ini adalah gara2 last min confirmation and tiba2 ade yg cancel..itu ok lg..
plus date yg kurang sesuai..24-25May.. cuti sek n wesak day...org tersangat la ramai..
jalan dh start jem since kluar tol Sungai Buloh up to Gua Tempurung..
aku normally naik Cameron thru Simpang Pulai..x suke naik ikot Tapah..
smpi Kuala Terla sblm Kea Farm pun jem juga..n our apartment is dekat Tanah Rata..
mmg tension bwk keta dlm keadaan jem di merata2..

mula2 aku dh cancelkn jugak trip ni sbb belum gaji n kena keje Wesak Day tu..
tp sbb ada fmly members yg lain pun tbe2 tarik diri n cik Shima pujuk juga aku suruh pegi, aku pun setuju je la.. buat meramaikn majlis..
n aku akn pegi naik keta Acik Ni aku la..so aku x yah drive la..
skali k.ipar aku ckp nk pegi lak pagi before bertolak tu.. so bila dh kira2 bajet bagai the conclusion is aku kena la drive..sbb abg aku x pegi, kena keja...
aku pun layan kan je la.. lagi pun Wolfy aku tu x penah smpi atas nun n jarang jalan jauh...
bertolak dr Sg.Buloh kul 10.30am and smpi apartment kul 4.30pm...
normal drive hours is 3.5-4hrs je...ni dh jadi 6 jam weh!! mmg penat..tp sbb konon nye bercuti layan kan je..
hahahaha
x byk tmpt dpt pegi sbb cuti sek rmai sgt org naik cameron..
jom la layan sikit2 gmbr ke Cameron..

BOH Plantation...saujana mata memandang..Subahanallah
BOOOLAT!!
mendaki nk smpi ke puncak...w/pun ade matahari still dingin je kt sana..

sis in law ngan wiyah..
hahaha.. gmbr ni sgt cute!! suke! abg firham n cik wiyah holds hand...
family
otw nk kluar dr ladang teh ni..
ingtkn kt area jalan luar je yg jem..rupa2nya dlm kwsn planttaion ni pun jem!! mmg tension...
sbb jln kluar masuk nye adalah sgt kecik n sometime boleh muat 1 kete je, so inilah yg terjadi...
dlm 2km jugak la dr jln luar nk masuk ke dlm ladang teh ni..
plus jln yg bengkang bengkok..kalo berselisih ngan bas pelancong mmg ngeri la..
masa ni mmg dh stuck x leh gerak dh..nasib baik ade mat saleh sorg ni tolong arrangekn..
patutnye dlm 5 min dh boleh smpi jln luar tp sbb jem ni amik masa dlm 30 min..
so moral of the story time cuti skolah x yah berjalan..hahahahha

masa shopping kt Kea Farm.. ujan time ni..
wiyah, ummi & maksu..
@ Lavendar Garden
Lavendar Garden ni br bkk kot.. sbb sblm ni pegi xde lg..
ktorg ni berusaha keras la carik parking konon2 nk tgk lavendar la..skali bila dh masuk tgk2 lavendarnya baru tanam.. belum tumbuh bunga purplenye tu lg..
dh la entrance fee RM5 for adults n RM3 for child...
tp xpe la.. layan tgk bunga yg mcm2 warna..
tp sekejap je masuk sbb tbe2 tgh2 jln cik wiyah dh lentok.. ngantuk sgt la tu..
pemandangan dr atas...lavendar yg sblh kiri bwh ni...bwh skali tu bkn lavendar... pokok ape ntah tp warna purple..
itu la serba sikit cita g ke Cameron... 2D1N mmg xpuas.. next time kena atleast 2 mlm..
lps smpi KL tu sume terbongkang kepenatan...
heeeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...