Wednesday, September 18, 2013

Pre, During & Post AidilFitri 2013

Assalamualaikummm semuaaa....

apa khabar korg2 semua??
hope dlm keadaan sihat2 belaka ye...
yang kurang sihat tu Get Well Soon dear...
xpe2.. sakit tu kan penghapus dosa2 kecik...heee
maaf la lama sikit x update blog..
kali ni lama sikit je... dlu lama banyak sampai setahun lebih x update blog..heee..
nak buat camne.. update blog ikot mood n tahap kerajinan..hahaha
banyak benda nk story ni...tp xpe kita start step by step...bak kata org jgn gopoh gapah...

ok entry kali ni nk story pasal Aidilfitri yang dh pun berlalu n dah masuk Zulkaedah dh pun...
so kita summary kn sume cite psl raye lah ye..heee

Raya tahun ni di sebabkan abg aku blk rumah mertua dia, makanya aku pegi beraya kt rumah mak cik aku la a.k.a my dearest Acik Ni (adik mak).. mcm ni la hidup org xde mak ayah dah.. sob..sob..sob..heeee terpaksa la pegi beraya umah sedara..nasib baik ade sedara mara yg baik hati lagi...adik beradik belah mak yg lain2 pun ade ajak beraya umah dorg tp sbbkn aku rapat dengan kazen ku yg bernama Shima makanya aku pilih nk beraya umah Acik Ni aku la..lagipun umah dorg x ramai org so aku boleh la jd pemeriah suasana.. kalo umah maklang kang ramai pulak plus maklang punye menantu baru lagi...heee
dah la jom layan gambar...

suasana Jalan TAR pada mlm2 sblm raya..3 mlm berturut3 aku masuk kl..heee sbb ada project rahsia ngn tiha..hehehe


ni keadaa mlm raya.. tggl 1 lane je jln raya... mmg meriah..ni aktiviti wajib setiap tahun..

Raya day 1: gajah2 mahu pulang ke kampung..yeayy

beraya di rumah jiran dlu..hehehe

dgn Acik Ni ku yang ala2 mak Datin gittew..hehehe


bersama kanak2 ribena

seronok beraya kt kwsn kampung...hee @Kg.Batu, Rembau (kg papa shima)

dari Rembau ktorg terus straight ke Melaka pulak..umah kak teh ku..kebetulan mlm tu kak teh nk celebrate beday Syuhada anak buah aku...

ala comel2si beday gurl...

beday si kakak tp adik yg over (sufiyya berbaju hello kitty pink itam)
 lepas dh settle ngan beday party ni ktorg pun terus sesiap nk pegi jln2 ke Bandar Melaka.. saje amik angin.. ke Jonker Street kita..heehe.. mcm ni la gayanya raya org xde kampung.. malam raya pertama dh pegi jln2 kt town.. org lain tgh menikmati ketupat sambil main bunge api..

stool...comel kn...ade mcm2 bentuk..
Eskem telur...ermm layan gak la.. biasa2 je tapinye..
tu lah kesahnya hari raya pertama..biasa2 je xde yg special pun.. ni yg nk kena carik suami org jauh n adik beradik ramai.. br la rasa blk kg..heee

Raya kedua....

org tua2 kata tak baik anak dara duduk kt tangga..heee tp sbb tangga rumah ni x jumpa kt bandar kan..
di rumah sedara Acik Nan aku...
"Adabi melazatkan..Adabi menyelerakan..."
ni sepupu yg paling rapat...
Acik Ni n Acik Nan aku yg dh mcm mak ayah aku gak...
rumah adik Acik Nan ...

singgah makan durian tepi jalan kt rembau..perghh terbaik..

murahhh kan!!!

PakSu dtg beraya umah Acik Ni..
ni kisah raya ngan kwn2 pulak...
@Haslam's

the ladies
the ladies 2
ct happy dpt makan...
yeayy..kami pun happy jugak!!
fifi si papa auni menyelit skali... si mamanya tgh posing tu..
ladies lg..
camwhoring
the gentleman..
Open House kt ofis pulak...

................
sal, su, tiha n dib
candy buffet yang ohsem... yang ni team aku yg buat.. hehee best2..tp org yg buat tu xde dlm gmbr ni..

gegurls

Sekian kisah hari raya utk tahun ni.. ade lg  gmbr2 lain tp cukup la setakat ini...heee
the rest is history ya..heee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...