Tuesday, March 3, 2009

My Bestfriend Wedding

Dayah'n'Duan
Bagan Dalam,Butterworth Reception

to dayah n duan... SELAMAT PENGANTIN BARU.. semoga kekal hingga akhir hayat..

27-02-09,
around 5.30pm 3 of us (aku, fiqa n k.afzan) dh selamat smpi kt penang!! kami dtg awal dr bdk2 42nd yg lain, sbb dorg btolak dr kl esk pg2...yehaa.. akhirnya setelah menjadi manusia2 sengal sepanjang perjalanan kl-penang dengan menumpang andrew ('cousin' aku)..di sebabkn x tau jln nk ke rumah dyh.. so dyh pun dtg la jemput kami ngan pcik die..sampai2 je kt umah dyh, sedara mara die dh ramai.. segan pun ade.. tp wt x tau je la..lps dh lepak2 smbil berehat, mak dyh pun suh mkn nasik... pergh ade lauk kari ikan masin yg sedap beserta air ijau 'secret recipe m.cik zaini' yg sedap...pastu maksuu dyh ajak la g dewan lak.. tgk2 persiapan utk majlis esk..dayah semstinya org yg paling sibuk la.. sume die nk buat... biasa nk memastikan majlis nya perfect...sampai nk angkat n bentang karpet pun die buat sndr..mase kt dewan pun ktorg mkn lagi... heheh mkn meehoon sup n nasik goreng mak tam yg sgt sedap... sume mknan kt sane mmg sedap2 la..
w/pun badan dh teramat penat, tp ktorg ttp buat2 segar n tolong dyh sket2...dlm kul 12 ktorg pun blk la umah dyh.. bersih2 kn bdn dh tido...mmg sejuk gler mlm tu sbb ujan....tp aku x berapa bole tdo.. sbb tangan sengal2 bwk beg hadiah aku n nor yg sgt la berat...tp at last dlm kul 4 kot aku dh tdo x sedar diri smpi la kul 9 pg esoknye.....

28-02-09
akhirnya hari yg dtggu2 dyh tibe jua... w/pun die dh nikah 7-2-09 ari tu..ktorg bgn mmg lmbt dlm kul 9 cam tu la..sbnrnye aku dh bgn dlm kul8 lg dh.. tp tgk lg 2 manusia senget tu lom sedar2 lg, so aku pun baring2 dlu, sambil kaco2 dorg...akhirnya bgn gak!! xde sape2 sgt pun pg tu sbb mcik2 dyh sume awal2 pagi sblm subuh dh pegi dewan nk masak n siap2 utk kenduri...

mcm biase bgn2 je pegi toilet cuci2 muke sket, pastu dyh pun siapkn breakfast.. mkn nasik lemak kg yg sedap n cucur badak serta karipap yg x bole lupe rasenye yg sedap!!! tgh2 breakfast tu 'pak andam' dyh pun dtg... sekali lagi dyh pun kelamkabot siapkn air utk 3 org 'pak andam' itu... cantik die mekap dyh.. berseri2 nmpk.. dlm kul 10 lbh cam aku pun g mandi nk siap2 pkai bj utk majlis dyh.. dlm sibuk2 siap tu zam pun call tanye umah dyh la jln ke umah dyh la.. sbb die n bdk2 yg konvoi lain dh nk smpi penang... elok je ktorg sume siap dorg pun sampai umah dyh dlm kul 1... naik umah dyh dlu minum2 n kul 2 kami gerak pegi dewan....sblm bersanding ade pertunjukan silat dlu kt dpn dewan...


berseri2 muke dyh ari tu.. aku tumpang bahagia utk dyh jugak... lps mcm2 bende jadi, dr bertunang smpai la majlis nikah, dyh dh lalui mcm2 bende.. last skali majlis ni berjln ngan lancar gak... alhamdulillah...DAYAH!! I'M REALLY HAPPY FOR U n for duan too..









lps dh mkn2 n tgkp2 gmbr smbil melepak d'luar dwn tbe2 aku nmp seseorg yg aku cam kenal.. rupe2nye MIZI aka KULOP dtg.. die br blk dr dubai smlm tu.. kononnye blk semata2 nk dtg kenduri dyh la.. poyo je mizi...hahahax kisah la mizi atleast dpt gak jmpe ko... lps dh settle sume2 tu n dyh pon sibuk lyn tetamu.. ktorg pon blk umah dyh nk tukar baju utk pegi jln2 ke blh pulau lak bersama bdk2 konvoi... pegi pulau naik FERRY!! dh lame gler x naik feri.. last skali mase kecik2 dlu...teruja jap!! w/pun ari dh ujan tp aktiviti jln2 kami ttp dteruskn ke Gurney Drive..
lps g jln2 ke shopping mall Gurney Plaza, we make a move to Batu Feringgi... dh jln2 masing2 dh lapar.. asalnye lps ni nk ke kulim umah rashid utk mkn..tp sume org cam dh x thn sgt, sume pon mkn mknan berat2 n cancel ke rumah rashid...lps dh ke bt feringgi tu, ade yg nk gerak blk kl terus, which is sarah, eyma, lee, kecik, talib n zura... rashid missing in action smpi blk aku dh x jmpe rashid n aweknye bserta mizi...akhirnya yg tggl 2 kete je...along, abg long, dainel, zam , nzmi, abit, aku, fiqa n k.afzan... kami pun jln2 pulak ke padang kota n mkn pasembor, smbil jln2 mcm org xde arah tujuan....mase tu dh kul 12 lbh dh kot.. sume pon cam x thn penat.. n nk blk ke umah dyh..dlm dok jln2 tu dyh msg die dh booking budjet hotel utk ktorg...terkejut gak aku.. ye la die pon segan lau kwn2 die x selesa.. tp ktorg ok je.. xde hal la...neway thank a lot dyh...on the way nk blk naik jmbtn p.pinang tu jln jem bagai nk gile lak.. tension gak la.. ye la masing2 dh penat, lg2 nzmi yg drive dr kl-penang dr pg smpi la dh kul 1am time tu... smpi umah dyh dlm kul 1.45am dh.. dyh pun dh tdo.. sian die dh penat siang td kenduri kene bangun antar ktorg g hotel lak..smpi hotel bersih2 bdn dlm kul 2.30 am aku, fiqa, k,afzn n abit pon tdo mcm x sedar dr....

01-03-09
sedar2 jam dh kul 8 lbh.. sume mcm mls je nk bgn.. sbb masing2 penat berjln smlm.. tp dsbbkn ari ni dh nk blk dh... so sume terpaksa la bgn n siap2 utk check-out...org yg plg lmbt siap adelh nizam.. bersiap cam pompuan.. lps sume dh check-out dlm kul 10 lbh, 2 kereta yg tggl ni pon gerak la ke umah dyh utk breakfast sblm blk...smpi umah dyh kami pon menikmati suasana pagi di kampung yg jauh dr hiruk pikuk kota..ye la masing2 tggl kt KL yg bz ni...

dsbbkn dok asyik borak n mkn2 bersama pengantin baru.. kami yg ber3 ni x sedar dh kul 11 lbh n supposely kami dh kene jmpe 'cousin' aku...so cpt2 la ktorg kemas pggn, bersalaman ngan mak n sedara2 dyh n gerak.. kete nk gerak je, tokwan dyh pon dtg naik basikal.. sbb td x jmpe tokwan nk slm.. die pergi ronda-ronda..kami ber3 naik kete duan n yg lg 2 kete tu pun gerak blk skali.. tp dorg kene pth balik sbb zam tertggl hp yg dcharge kt umah dyh..hahaha...sampai2 kt kazen aku, die dh gerak blk ke kl...sob*sob*... sedihnye kene tggl ngan kazen sendr..x tau nk kate pe dh...die mmg dh ckp die nk blk awal.. lau lmbt kene tggl la.. so dayah n duan amik ktorg blk n pergi carik tiket bas lak.. ade tiket kul 4 ptg..ermm bole la dr xde..smentara nk tggu kul 4 tu kami pun blk la semula kerumah dyh..n as what kami expect... sume sedara2 dyh tanye.. 'pasai pa? x jd blk ka?' hahaha terpaksa la senyum kambing masing2...dsbbkn kene tggl ngan kazen aku, kami dpt mkn kari n lauk2 lain yg sedap dmasak oleh maktam dyh... yahoo!! kenyang perut.. duk umah dyh mmg bole gemok!! lps dh mkn n borak2, tanpa berlengah takot kene tggl bas lak, kami pon naik kete n duan+dayah pon hntr g stesen bas...n kul 4.30 bas pon gerak meninggal kn butterworth, penang yg penuh kenangan itu... sampi kl dlm keadaan hujan lebat n kepenatan kul 11 mlm..aku mntk tlg iera jemput aku kt pudu.. sbb xde org lain dh bole tlg amik aku...tu pun ujan x berenti2 lg..smpi umah kul 12.. thank a lot to iera!!
waduh!! penatnye x terkata... lenkali jgn lmbt lg.. nnti kene tggl lg.. hehehe
begitu la cite perjalanan 3hari 2 mlm ke penang bersama kwn2 aku...lenkali nk pegi lagi.. miss u PENANG!! last but not least.. thanks a lot too to dayah n duan, dayah's fmly-mak dayah, maktam, maksu, p.cik dyh, tokwan yg cool, uda, hasanah, semua yg x tersebut, mcik2 d kenduri dyh yg baik2 hati..n 42nd yg sporting...thank u guys!!
what's happen tomorrow?? we don't know yet!! '
'yesterday was memory, today is reality n tomorrow is fantasy'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...